Afgelopen week - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Allie

Blijf op de hoogte en volg Allard

19 Juli 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

11 tot 17-7 Druk weekie!!

Maandag de 11e was het zo ver Henk jan komt met de auto over om de buurt hier onveilig te maken en om samen naar U2 in Amsterdam te gaan. Rond een uur of 18u kwam Henk jan aan. Nadat we de boel hadden uitgepakt zijn we het stadje even ingelopen en heb ik hem even de `hotspots` voor zo ver die er zijn laten zien. Toen was het tijd voor t bedje want allie moest de volgende dag natuurlijk gewoon werken. Na het werk stond het eten klaar dat was even handig. Nog een dagje werken en dan heb ik vakantie, we hadden besloten dat we woensdag na het werk een stuk gingen fietsen. Zo gezegd zo gedaan maar niet voor we een helm hadden gekocht voor mij,…. Want die had ik nog altijd niet. Dus nadat we wat inspiratie hadden opgedaan door de tour af te kijken zijn we de berg naast mijn flat wezen beklimmen. ZOOOOOWW dat viel niet mee!! Jeetje wat een lekker klimmetje dat dan weer wel, noem ons masochisten maar zo jezelf pijnigen omhoog is echt een lekker gevoel helemaal als je weet dat je daarna met 60 km en meer mag gaan afdalen. Maar aan het einde van de afdaling ging het mis, we waren wat eerder omgedraaid vanwege onweer,…. Nou dat was maar goed ook!! We waren bijna beneden toen ik opeens PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS hoorde en een seconde later hoorde ik Henk Jan vloeken. Lekke band! Godzij dank aan het einde van de afdaling. Het was een kleine 2,5- 3 km naar huis lopen dus dat viel mee!! Maar de afdaling was geweldig echt ontzettend hard en bumpy, je stuiterde alle kanten op met 60 km en soms meer. Heerlijk gevoel…… Daar klim je al die km´s voor.
De volgende dag was mijn vrije dag en ik stelde voor om naar Wenen te gaan, daar was Henk jan nog nooit geweest. Dus wij met de Auto naar Wenen. En het was net als bij het Donauinsel festival poepie HEEEET! We zijn eerst de route gelopen die ik toen ik de eerste keer in Wenen was heb gelopen. Langs de belvedere, operahuis en parken zo naar de hoofdstraat. Daar hebben we, nou ja Henk Jan voornamelijk, nog wat geshopt en ik stelde voor om nog even naar het donauinsel te gaan. Hadden we misschien beter even niet kunnen doen,… het zag er allemaal een beetje anders uit zonder die podia´s en omdat we ook nog eens aan de andere kant liepen was ik ook nog eens mijn beruchte gevoel voor richting kwijt; dit resulteerde in een gehele siteseeing van het gehele eiland en zonder heet uiteindelijke doel het grote Kaufhaus te bereiken,…… OOPS…..foutje bedankt. Ondertussen was henkie flink kapot van de afgelopen dagen en moesten we ook nog eens kennis maken met de “geweldig mooi aansluitende en uitgebreide treinschema’s van Oostenrijk”(niet dus); dit betekende LANG LANG wachten op de trein die ons naar de metrostations terug brengen moest. Uiteindelijk de dag goed afgesloten met een ijsje en een terugrit met RAGE AGAINST THE MACHINE door de luidsprekers.(heerlijk dus)
Vrijdag,… de grote dag de terugreis naar het kikkerlandje!! Ja wat is er te vertellen over de terugreis we hebben gewoon lekker doorgereden we zijn rond 11.30 vertrokken en hebben in vier stints gereden; eerst henkjan dan ik dan henkie en zo verder. En dan steeds eventjes de beentje strekken wat drinken en eten en hoppa weer verder. Rond een uur of 22.30/ 23.00 waren we weer thuis. Dat was wel een raar gevoel en gewaarwording om weer even thuis te zijn. Het was dan ook van korte duur helemaal toen ik die avond nog even bij linnie ben geweest! Dat was geweldig om haar weer even te zien en te spreken maar het voelde alsof we elkaar gister nog gesproken hebben. Uiteraard hebben we ons treffen zo lang mogelijk gerekt maar ja ze moest die morgen werken en ik wilde ook niet te laat opstaan.
De dag van de waarheid Zaterdag 16 Juli!! U2 concert. De ochtend eerst even de stad in geweest met Rients om een kadootje te kopen en om de cdtjes te bekijken in Nederland. De ochtend is omgevlogen en voor ik het wist was het tijd om opnieuw afscheid van iedereen te nemen en met de trein naar Amsterdam te gaan. Uiteraard ging ook dit niet zonder problemen er was een seinstoring in het traject tussen Deventer en Apeldoorn,….LEVE DE NS!! Nou ja een uur vertraging dus nou ja jammer dan missen we wat van het voorprogramma. Bijna een later als gepland kwamen we dus aan in het stadion, in het voorprogramma stonden Athlete en Snow Patrol de eerstgenoemde waren al bezig met spelen. Ze klonken wel goed maar we hebben er te weinig van gehoorde om goed te oordelen. Maar Snow Patrol die erna kwam speelden, ondanks hun wat te kleine geluidsuitrusting voor een stadion, heel goed. Hou ze in de gaten vooral hun liedje Run van hun nieuwe album Final Straw was voor mij indrukwekkend. Al hadden Henk jan en ik toch liever het voorprogramma van woensdag gehad; Kaiser chiefs en the Killers. Maar achteraf gezien mogen we niet klagen,…. Waarom niet vertel ik jullie nu.
Het is dan eindelijk zover het lang verwachte U2 concert, ze begonnen met Vertigo zoals bij elke show. Het kwam al in een stroomversnelling na het 2e nummer het prachtige I will Follow. En nadat Bono bij “A beautiful day” een sterk gebouwde man op het podium uitnodigde en deze Bono vervolgens optilde, waarna Bono in volle kracht doorzong, wisten we dit wordt een bijzondere avond. Een paar liedjes later verbaasde U2 mij met Miss Sarajevo het liedje dat ze jaren geleden opnamen samen met Pavarotti en ze niet meer Live gezongen hebben sinds de Popmart tour. Zelfs het stukje van Pavarotti zong Bono zonder problemen en haalde elke noot,… nou ja dat ik kon horen in ieder geval. Echt heel bijzonder en dat merkte je aan het publiek die werden helemaal gek. Andere opvallendheden waren dat bij “Original of the Species” de “verstopte” keyboard speler op het podium werd getoverd. En wat ik later las is dat het laatste nummer 40 voor de 2e keer in de Europa tour gespeeld is. Ook deze werd op bijzondere manier gedaan; aan het einde van het nummer gingen de bandleden 1 voor 1 weg; beginnend met Bono dan Adam Clayton, the Edge en dan Larry Mullen jr., deze laatste speelde nog even een tijdje door met ons,….. het publiek. Het refrein van 40 werd nog lang nadat het concert was afgelopen bij ons in het trappenhuis doorgezongen!! Dat was erg indrukwekkend en GAAAAFF!! Dit is de setlist:
16 juli 2005,

Setlist : 01. Vertigo 02. I Will Follow 03. Electric Co. 04. Elevation 05. New Year's Day 06. Beautiful Day 07. I Still Haven't Found What I'm Looking For 08. Who's Gonna Ride Your Wild Horses 09. City Of Blinding Lights 10. Miracle Drug 11. Sometimes You Can't Make It On Your Own 12. Love And Peace Or Else 13. Sunday Bloody Sunday 14. Bullet The Blue Sky 15. Miss Sarajevo 16. Pride (In The Name Of Love) 17. Where The Streets Have No Name 18. One | Korte pauze| :19. Zoo Station 20. The Fly 21. With or Without you 22. All Because of You 23. Original Of The Species 24. Yahweh 25. 40
(leuk detail het zijn de meeste nummers van de concerten gespeeld in Amsterdam met deze tour!!)

De terugreis was goed te doen ik vertrok om 10.41 vanaf Utrecht Centraal naar Frankfurt Flughaven, daar stapte ik over op de EC naar Wenen WestBahnhof. Rond 21.46 (dikke 10 minuten vertraging) kwam ik aan. Ik kon nog net mijn aansluiting naar Wien Meidling krijgen. Op Wien Meidling moest ik 45 minuten wachten op de trein naar Muerzzuschlag. Rond 00.50 was ik weer thuis!! Onderweg lekker cdtjes geluisterd uiteraard veelal U2 dus een beetje na zitten genieten.

Zo dat was me het weekje wel weer veel gereisd en veel gedaan en gezien. Nu dus weer even een paar daagjes rust en dan kan ik er weer tegen aan!;)!!
HAHAH ;) Groetjes,
Allie

  • 19 Juli 2005 - 15:10

    Allie:

    Zo hier kunnen jullie het weer mee doen!! En even voor de kakelkippen, Geduld is een schone ZAAK!!!!!!!was getekend,....... Allie

  • 19 Juli 2005 - 17:12

    Kakelkip Nr. 1:

    Linnie kom snel smijt alles neer en kom kijken, je raadt het nooit er zijn weer nieuwe foto's en een kanjer van een verslag. My god er kwam geen eind aan zeg?! ha ha
    Nou dat was het wachten wel waard zeg. Gigantisch wat kan die "lul" ouwehoeren zeg!!! Je ogen gaan van links naar rechts en ze kunnen het niet geloven wat een lap tekst. Geweldig Allie!!! Hier kunnen wij weer efkes verder mee hee. (een weekje)
    Geen tijd gehad voor snoep zelfs. Je bleef maar lezen. hebben jullie het ook allemaal gelezen??!! ha ha wat een lap tekst he.
    De foto's zijn ook leuk maar waar is Bono nou????
    Hij is slecht te zien... ja ja de kakelkippen hebben weer wat te zeuren en aan te merken. Maar voor de rest een overtreffende trap Allie. Jammer dat er geen muziek op deze site kan, zo op de achtergrond met natuurlijk U2 klanken, dan was het helemaal af he linnie???!!
    Nou ja ik heb genoten en ik hoop dat jullie..?? hallo ja jullie allemaal!! (en laat mij nu niet weer de hele week alleen zitten met Allie te ouwehoeren) maar kom ook gezellig babbelen met Allie op de site dat is zo gezellig zo met z'n allen.
    Lederhosen????..... nee die heb ik niet gezien,..... jullie???
    Jodelohitie.
    Great fun

  • 21 Juli 2005 - 16:58

    Kakelkip Nr.1:

    Het is toch niet te geloven he.
    Is de site eindelijk weer eens veranderd. Is er niemand te bekennen. Heeeee hallo........... waar is hier iemand??? Op vakantie allemaal zeker??? en laten jullie Allie helemaal alleen.......
    Nou is het zo, dat a.s. zondag natuurlijk weer zijn favoriete F1 op is en.... de finale van de tour de france dus vermaak genoeg voor hem..... ha ha hij zal wel weer lekker aan het genieten "slaan". En een beetje uitrusten van afgelopen weekend! U2 hmhmhmhhmhmhm I loved it!
    Nou lederhosen ik denk dat ik deze week alleen tegen je aan klets. Het is wat.... Kakelkip nr. 2 is ook nog niet in de lucht! Allemaal druk druk druk ha ha
    Jodelohitie

  • 22 Juli 2005 - 15:51

    Shanky:

    en wat zal allie raar opkijken als hij zondag opeens twee nederlanders op de grid ziet. (want jawel allie, robert doornbos rijdt de rest van het seizoen ook voor minardi.
    maar het belangrijkste is dat ik ff wou zeggen dat ik een superweekie heb gehad bij allie en bij u2. ook moet ik namens ons broer nog bedanken voor de gastvrijheid daar wij na u2 bij hem konden blijven slapen. maar ik kan het een ieder aanraden even tot rust te komen in het schöne österreich (maar neem een klein kind mee anders gunnen die berg bewoners je geen blik waardig)

  • 23 Juli 2005 - 09:37

    Allie:

    Hahah het was inderdaad zeer geslaagd henkie! En inderdaad nog dank aan je broer!! Hahah ja mensen dat was ik idd vergeten te vertellen! Loop je hier zonder kind word je met de nek aangekeken maar loop je daarentegen met een kind nou dan krijg je onbegrenste vriendelijkheid;)!!
    Apart heh!;)
    Gr. Allie

  • 24 Juli 2005 - 17:14

    Kakelkip Nr.1:

    He gelukkig shanky is ook nog in de lucht. Ik dacht al iedereen is naar Allie!
    Allemaal voor de rust! Nou rust....... keiharde U2 denk ik in het gehele huis!!! ha ha Die oudjes staan denk ik ook te swingen in het trapportaal ha ha
    Allie heeft weer lekker genoten van F1 (een van de goede heeft gewonnen) en natuurlijk de Tour wel allee ook dat was plesant hee. Fijn dat shanky heeft genoten... wie volgt!!??? Niet allemaal tegelijk natuurlijk.
    Kakelkip nr. 2 is spoorloos??? waar blieft ie nou??? Ik ben so allenig hier aan het kakelen!!! Nou hopende komt er volgende week weer een nieuwe site dat wordt weer genieten net als de voorgangers! hmhmhmhhmhmhmh
    Nou jodelohitie allemaal

  • 27 Juli 2005 - 17:03

    Kakelkip Nr.1:

    Hee Allie, hoelang moeten wij nog met deze "oude" site doen. Hij kan wel lang en dik zijn..... maar wij willen ook wel weer eens iets anders horen bv van de afgelopen week.... ofzo;) Of ben je druk??!!! ha ha hoe kan dat nou???:)! Is het mooi weer daar in Heiditwown? Hier is het ....weer echt verschrikkelijk.:( Dus hebben wij best weer zin in een lange dikke site!;)
    Nou doe je best! ha ha
    En even naar die andere lapwansen... waar zitten jullie allemaal:( Ik zit weer in mijn eentje (met Shanky natuurlijk) deze site op te vullen met ontzettende lulverhalen:( Maar ja wat moet je......!ha ha
    Nou ouwe Lederhozen hou je taai en maak er wat van! :)

  • 28 Juli 2005 - 18:47

    Kakelkip Nr. 2:

    Js hier is kakelkip nr.2 wel...duurde even, maar ja dat kakelen van tegenwoordig is dan ook een tijdrovende bezigheid....nr.1 het was inderdaad een enorme lap tekst...waarbij je dus echt niet weg kon lopen om eens ongegeneerd te gaan lopen snacken...jeetje wat een verhaal! Hij begint het eindelijk te leren...we sturen m vaker naar die bono...krijgt ie inspiratie van...de foto's zijn super, daar deden we het voor he, nr 1...lang moeten wachten, maar dan hej ok wat....wel fijn dat die jongen ook even laat weten dat ie ontzettend zat te zweten...en dat illustreerd met een foto van zn achterwerk! :S
    voor nu is nr.2 weer even uitgekakeld...maar de twee kipjes will be back!!

  • 30 Juli 2005 - 09:32

    Allie:

    Trouwens diegene die geintresseerd zijn, er is ook een site van Martijn: tinusinoostenrijk.waarbenjij.nu
    Zo heb ik daar ook even reclame voor gemaakt.

  • 30 Juli 2005 - 09:34

    Allie:

    Hallo kakelkippetjes,

    Is het ook zo ontzettend heet daarzo in het kikkerlandje?? Hier wel ik kom net fris en fruitig onder de douch vandaan en zweet me al weer helemaal tze pletter. Martijn en ik gaan vandaag fietsen! Gister waren we op een beach party morgen F1 kijken! Meer informatie volgt! gr.Allie

  • 02 Augustus 2005 - 07:58

    Kakelkip Nr. 2:

    Het weer is hier eindelijk lekker! Ik vond het de afgelopen dagen 3 keer niks....regen...miezerregen....en vooral het bekende nederlandse benauwd!!!en nu voel ik een verkoudheid op komen....heerlijk! en dat net voordat ik op kamp ga...duim voor me dat het niet doorzet!!kippie 1: we gaan dus ook zeker even een kijkje nemen bij martijn he;) misschien treffen we daar betere close ups ;) ik zal wel vast even kijken of de foto's de moeite waard zijn...want als dat niet zo is hoef je ook niet te kijken...zonde van de tijd en het is algemeen bekend...kippen zijn erg bezige bijtjes en tijd is schaars.....dus waar we kunnen bezuinigen moeten we dat zeker niet nalaten ;):P nou de groeten en tot volgende week na het kamp!

  • 02 Augustus 2005 - 17:17

    Kakelkip Nr.: 2:

    Nou luitjes ik weet niet hoe het bij jullie is, jawel warm, maar hier in nederland is het drie keer helemaal niets. Het lijkt hier wel herfst.
    Hee hallo, mag die site ook weer een keer veranderd worden??? my god het is toch diep treurig ;( wij zitten al drie weken naar dezelfde foto's te kijken en dezelfde tekst. Ja hij was lang, maar nu..... oer vervelend en saai. Drie weken lang dezelfde tekst ijikkkkkk :(
    Ik ga zeker ook effe buurten bij onze Martijn. Ook die zal wel last van de warmte hebben... dus ook zeker weken geen andere teksten. Ze beleven genoeg maar wie kriegt niets te horen!! ;)
    Nou kakelkip nr. 1 ik hoop dat je een leuke week hebt met iets mooier weer als de afgelopen week.
    Bij de guys is het warm en best zo'n temperatuur dat je het kunt delen met elkaar. Wij ook iets bijvoorbeeld. Beach party ha ha wij hebben hier ijspret!! :) brbrbrbrbrbrbr
    Nou ik ga naar de site van Martijn het zal mij benieuwen:) :)
    Allie ik verwacht deze week nog een andere site anders ... ja wat anders eigenlijk.... ha ha wij zijn gewoon verplicht te kijken en te lezen. Wij hangen gewoon aan de jongens hun lippen. Wat een avonturen toch altijd maar weer. Als de Guys weggaan dan zal Oostenrijk ze nog missen. Een leven zonder Allie en Martijn (denk) dat is toch eigenlijk niet mogelijk????
    Nou Jodelohitie.
    Vele mooie droge dagen toegewenst Kakelkip nr. 1.
    :)
    En gedraag jullie :)

  • 10 Augustus 2005 - 10:09

    Kakelkip Nr. 2:

    kakelkip nr. 1...je haalt de nrs door mekaar....ik kom toch echt op de tweede plaats ;) maar je hebt wel helemaal gelijk! Dit verhaal kennen we al van binnen en buiten! Wij zijn geen autisten! Wij hebben niet zoveel herhaling nodig hoor! Wij kunnen wel tegen veel veranderingen...en met veel veranderingen bedoelen we dus....veel meer leesvoer! Dat eerste zinnetje begint een beetje eentonig te worden.."Maandag de 11e was het zo ver Henk jan komt met de auto over om de buurt hier onveilig te maken en om samen naar U2 in Amsterdam te gaan." ja allie dat weten we nu wel.....old news! o. mn kamp was trouwens super...nadat ik eenmaal mn ritme had gevonden dan ;) wel erg vermoeiend...maar ook erg leuk! Het weer was uiteraard weer huilen met de pet op...maar dat vergeten we maar snel...het mooie weer komt er hier trouwens ook aan! Eind van de week hebben ze ons beloofd dat het zonnetje zich weer liet zien...en ja je raad het al....ik ben de rest van de week lekker vrij...daarna moet ik weer baggers veel werken...maar we leven van een paar dagen tot een paar dagen he, haha ;) dat wordt hier dus heerlijk genieten!! tot snel....als er tenminste een nieuw verhaal komt! :P

  • 11 Augustus 2005 - 14:15

    Martijn:

    Cervus!
    en dan op mijn site zetten dat ik de boel niet bijhoud :-P haha

  • 15 Augustus 2005 - 07:07

    TommyBoy:

    wat een geblaat op die site van jou ;-). het overzichtelijke wat op mijn site natuurlijk altijd wel te vinden is. maarja, dat krijg je daar in het oostblok, dan gaat het allemaal wat langzamer.

    ik zal je binnenkort eens terugmailen....is er niet echt van gekomen, ben natuurlijk nu een hardwerkende man ;-)

    heb wel mucho nieuws voor je, dus hou je mailbox de komende dagen in de gaten.

    mvg

    ROTTERDAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

11 April 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: