Bergie op, Beach party +“Vlakke etappe”, Enz. - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu Bergie op, Beach party +“Vlakke etappe”, Enz. - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu

Bergie op, Beach party +“Vlakke etappe”, Enz.

Door: Allie

Blijf op de hoogte en volg Allard

16 Augustus 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Bergie op, Beach party +“Vlakke etappe”, Ouderlijk toezicht + Bratislava, Big “Al”!!

Met Spijt moet ik bekennen dat het inmiddels alweer een tijdje geleden is dat het laatste verslag verschenen is. Bij deze dus met terugwerkende kracht de missende verslagen.
Beginnende bij het weekend na U2, de 24e hebben Martijn en ik voor de start van de Grand prix gefietst en vies klimmetje vlak bij mijn huuske. Thuis stond ons een welverdiende pasta op te wachten.
Het weekend erna begon goed, namelijk vrijdag al, ik was al vroeg vrij en heb eerst maar eens kaartjes voor het komende Frequency festival gehaald. Aansluitend met Martijn teruggefietst naar Krieglach want daar was een Beachparty. Eerst hebben we heerlijk bij de plaatselijke pizzeria gegeten en daarna naar de “Schotterdeich” (of zoiets) gegaan (soort Ruthbeek). Daar speelde een aardig coverbandje; Freispiel. Ze speelden van alles door elkaar van Beatles tot aan Rage against the Machine. Het ergste was dat de zangeres telkens bij “let it be”, “let it BIJJJJJ” zong heel erg fout. Hahha en toen ze het te bond maakten; Europe’s final countdown en Bon jovi gingen spelen haakten Martijn en ik af, dat gedonder!!;)! Maar verder was het best gezellig, op de weg terug hebben we nog een paar rare maar toch vrij artistieke foto’s gemaakt maar die zal ik jullie besparen.
De volgende dag waren we van plan om naar Kapfenberg te fietsen. Zo gezegd zo gedaan, ongeveer na de kwalificatie reden we weg. Het was heel lekker weer en een hele leuke route! Onze eerste stop was in Kindberg, daar wist Martijn een goede IJssalon, en had hij gelijk!! Dat was erg lekker (zie de fotos) Maar we waren natuurlijk niet onderweg voor de ijsjes dus we moesten ook weer verder. In Kapfenberg aangekomen hebben we het stadion bekeken (Kapfenberg speelt in 2e liga, bij ons eerste divisie), in dit stadion komen in de zomer vaak teams als Arsenal, Real Madrid, en ga zo maar door om voor te bereiden. Verder hebben we nog een slot bekeken, dit lag nogal hoog dat inhield dat we weer moesten klimmen met het fietske. Hahah ons plan was voor een keer een vlakke etappe te doen, maar er zaten toch weer heel wat klimmetjes in! Haahaha nou ja het was een zeer mooie tocht. Eenmaal bij martijn zijn huis aangekomen, moesten we uiteraard eerst bijkomen. Daarna had Martijn lekker gekookt, varkensvlees met gebakken aardappels en sla! Dat gaat er altijd wel in natuurlijk! En het was de hele dag schitterend weer en wat denk je dat er gebeurd terwijl we genieten van ons ijs. JUIST HET BEGINT TE PLENSEN!! NOU VRAAG IK JE!! EN ik moest nog terug met de fiets:S:S Het was overigens ook al donker dus ben ik maar met de trein terug gegaan. De volgende dag hebben we weer gezamenlijk F1 gekeken en toen was het weekend al weer om :S:S.
Het weekend erna kwamen paps en mams op visite, dat betekend soep maken!! Rond een uurtje of 15.00/ 15.30 waren ze er al,…. Dat was snel.
Na even bijkletsen en bijkomen heb ik ze even het wereldstadje laten zien, we hadden nog geen 300 meter gelopen of de hossa hossa jodel muziek kwam met geweld op ons af gestormd! Hebben mijn ouders even geluk de seniorenclub viert jubileum heh heerlijk!;)!! Daarna hebben we de Brahmsroute gelopen, deze was erg mooi.
De zondag zijn we (mijn ouder, Martijn en ik) naar Bratislava gereden. Op naar de Slovaakse hoofdstad, deze stond vroeger en nu nog in het duits bekent als Pressburg. De slovaakse hoofdstad heeft een historische binnenstad dat net als Graz deel uit maakt van het Wereld erfgoed. Er was genoeg te zien en te doen dus, ook het weer speelde goed mee!;) Onze verwachtingen waren eigenlijk dat het een vieze stinkstad zou zijn, maar niets is minder waar, want mede door het feit dat er geen autos in de binnenstad komen, ziet het er vrij schoon en mooi uit. We sloten de dag af met een heerlijke etentje bij de slovaak.. Daarna werden we nog verrast door een openlucht concert van een blaaskwartet,… heh dat rijmt :P! Het was heel sneu want op deze muziek dansden twee zwervers (zie fotos) en deze werden door de politie verwijderd! WAAROM in godsnaam, …..!!
Dit weekend vertrokken mijn ouders weer en daarom nam ik ze vrijdag mee voor een etentje bij Winklers het vernieuwde restaurant naast onze praktijk. Zo hadden ze nog een kans om van Oostenrijkse specialiteiten te genieten. Ondertussen speelden Freispiel opnieuw dit keer in Muerzzuschlag op het plein en we keken vanuit het restaurant precies op het plein. En we hadden dus gratis live muziek bij het eten, het was erg gezellig. Toen we uitgegeten waren gingen we buiten nog even staan kijken, promt zong ze weer de Beatles medley; “Let it BIJJJJJJJJ” klonk het weer,.. hahah , zullen we het zeggen,…… NEEEEUUUUU!!
De volgende dag was het “heimfahrt” voor paps en mams en ik ging met Martijn naar Graz. Het was de laatste dag van het jazzfestival in Graz en Al jarreau trad op. Hmmm goede muziek in de buurt Martijn en ik zijn erbij!! Dus wij gingen rond 12.00 richting Graz, eerst uiteraard naar de cd winkels!! En daarna begon het te plensen:S:P:P!! Dus we gingen eerst maar ergens drinken! Gelukkig klaarde het op en gingen we Graz een beetje bekijken! Dus wij hoppa de Uhrturm op, wat een mooi uitzicht( zie foto’s). Rond 18.00 gingen we richting tent niet precies wetende hoe laat het begon en we stonden in de rij voor een zitplaats, ook met in het achterhoofd het slechte weer. Want geen zitplaats in de tent betekende staan buiten,…..in de regen. Op een gegeven moment mocht iedereen naar binnen en vooraan begonnen ze als gekken te rennen we keken elkaar allemaal aan. Nou ja uit eindelijk hadden we een prima plaats ergens in het midden met een prima zicht op het podium! Het optreden was erg gaaf vooral met de verschillende solo’s, bass en drum!! Echt wat een muziekanten!! Hahah en dan met die psychotische aanvallen van Al dan zie je de andere muziekanten elkaar aankijken, zo van laat hem maar even we komen toch nie mee,… hij koelt wel af!! HAHAHA geweldig. Na enkele toegaves ging Al nog eens spontaan met de presentator improviseren! Dat was echt grappig de presentator wilde eerst niet, Al sleepte hem de buhne op en na een paar aarzelende noten, deed hij zelfverzekerd en losjes mee met Al!! Erg leuke afsluiting! Foto’s mochten niet genomen worden, maar ik heb er ten koste van een vermaning toch 1 hele mooie zie fotos!
Verder heb ik de zondag en Maandag gebruikt om alles weer op orde te brengen, hahah wat een rotzooi maken die ouwe mensen,…. Hahaha nee hoor paps en mams bedankt voor de leuke week het was heel gezellig.
Hoop dat de kakelkippen weer tevreden gesteld zijn met deze verhalen en dat ze er weer even tegen kunnen.

Groetjes,

Allie

Volgende week:
Salzburg
Frequency Festival!!!!!WOOOOHOOOOOOOOO
Informatie: www.frequency.at

  • 18 Augustus 2005 - 06:15

    Kakelkipnr.: 1:

    Nou het is weer overweldigend.;) (drank en de sjieppys waren niet aan te slepen) De My god wat een bult woorden netjes gerangschikt in rijen met hier en daar een stip en smiley!!! Ja ja Allie je hebt je weer overtroffen geweldig. Wat heb ik weer genoten. (Ik hoop dat onze kakelkip nr.: 2 het ook gaat doen. Wij hebben er alleen wel lang op moeten wachten maar ja niet zeuren. Allie wij zijn echt heel erg blij met je verslag en je FOTO's natuurlijk!!!:)Het is net of je de Kameleon leest!Wordt er trouwens nog een boek/ cd van uit gegeven???:)
    Je begrijpt dat het best wel eens een bestseller kan worden...... ha ha
    Ik vraag mij af of je ook nog wat doet daar zo?!:)
    Naast; fietsen, eten drinken, F1 kijken en muziekfestivals bezoeken!;)
    Ie hebt gien tied om te werken volgens mie!;)
    Ja ja Allie en Martijn halen alles uit Oostenrijk. Ze zijn Oostenrijk gigantisch aan het promoten!!!! ;)
    Wat eerst zo'n saai land lijkt, leeft helemaal op met de "boys" aldaar en begint te leven:)SOUND of ..........
    Wat zal het saai worden zonder hunnie!!!;(
    Oostenrijk een troost, zie blieft nog heel efkes, dus het blijft nog even onustig in Murzzuschlag.
    Nou veel plezier dit weekend!;)
    By the way kijkers en lezers van deze site ALLIE IS A.S. VRIJDAG (19/8)JARIG (hij wil het niet weten c.q. vieren maar toch). Allie gefeliciteerd en heel veel hollandse kusjes! en veel plezier dit weekend lekker genieten!
    Jodelohitie

  • 19 Augustus 2005 - 08:19

    Kakelkip Nr.2:

    HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!!23....ach das toch nog niks...zoveel pijn zal t wel niet doen...wel fijn dat de kakelkippen er stil bij staan he ;)
    Het verhaal was weer super! Heb t tijdens mijn ontbijt gelezen...de yoghurt vloog er in! en je weet...ik ben geen ontbijttype...;) het was lang wachten, maar de moeite waard...de foto's ook erg leuk! Paar leuke van jou en Martijn...vooral wanneer jullie aan het uitrusten / genieten waren van een ijsje...en wij maar denken dat jullie zo hard moeten werken...jammer dat wij de artistieke foto's niet mogen zien...we zijn nu uiteraard wel nieuwsgierig geworden...die foto van die zwervers vind ik helemaal geweldig!!Mooi toch dat ze zo genoten van de muziek! belachelijk dat ze daar weggehaald werden....het is toch niet verboden om plezier te maken!? Je hebt er toch wel wat van gezegd he allie...dat kan toch niet! Waar brachten ze die mensen heen dan!? Ik vind het maar stom, ze deden toch niks verkeerd...als het andere mensen waren geweest...een dame in een rokje met pumps ofzo, dan waren ze er gewoon bij staan kijken...tssss echt stom! Op de foto leek het niet alsof er iemand last van ze had....nou ja genoeg er over, maar ik vind het gewoon stom! De rest van de foto's zijn ook erg mooi...je geniet vast volop daar! Moet ook, voor je het weet zit je weer in het vlakke nederland...de enige bult die je hier tegenkomt zijn de drempels ;) geniet er nog even van en een hele fijne verjaardag!!

  • 24 Augustus 2005 - 08:38

    Kakelkipnr.:1:

    He he wat een weekje zeg.
    Hee allie ben je nog boven water??? ;). Wat een toestand zeg daar bij jullie , denk je dat je in de bergen zit hoog en droog sak mar segge ha ha wat denk je heb je daar ook al overstromingen??? ;)En volop water (als je daar van houdt natuurlijk).
    Ik dacht dat wij weer bedient werden met een nieuw verhaal, maar kakelkip wat denk je staat er nog geen nieuw verhaal op. Shitty he. Ik met een volle zak M&M's geintalleerd zak open en wat denk je....... geen nieuw verhaal snik snik!!! ;(
    Maar ja hij zal het wel druk hebben???!!! ha ha
    Het enige wat ik weet is dat het weekend in Salzburg erg geslaagd was met geweldige muziek! Dus het verslag met fotos zullen vast wel gauw komen kuch kuch.
    Ik vind het wel stil op de site, kakelkip 1 en 2 zijn de enigen die jullie bewonderen HEE WAAR BLIJFT DE REST?????? :)
    Nou ik hoop dat jullie stukkie droog blijft. (anders komt er helemaal geen nieuw verhaal, want dan ligt de prioriteit ergens anders).
    O, even voor jullie portemonnee de Rolling Stones komen 2006 weer naar Europa en zeker naar Nederland dus...... wel wat geld overhouden voor de oudjes die het nog goed doen!!! :)
    Nou jodelohitie
    De zak M&M gaat weer in de kast. In afwachting van...... (ik wil niet drammen hoor kuch kuch)

  • 24 Augustus 2005 - 18:56

    Kakelkip Nr. 2:

    Nou nr 1, wilde net zeggen....dat verhaal laat wel lang op zich wachten...ik ben er al een paar keer goed voor gaan zitten....colaatje....flinke ijscoupe erbij....had verwacht dat ik zo druk aan het lezen zou zijn dat het ijs me compleet weg zou smelten...maar ik kon t nu zelfs nog diepgevroren opeten! Maar inderdaad....wij willen nie zeuren....je hebt wel gelijk dat het hier stil is op ons na...kijk nou zijn wij natuurlijk wel het leukst...maar wat meer reacties zou ook niet onaangenaam zijn...misschien moeten we maar onder een andere naam gaan schrijven...misschien nodigt dat anderen uit....nou ik ga maar s ff tv kijken, dr is een film op en hier is niet echt wat nieuws te lezen....allie, de volgende keer graag een SMELTENDE ijscoupe!!

    x

  • 26 Augustus 2005 - 06:23

    Zwoelig Watje Nr.: 1:

    stap stap stap hijg hijg hijg he, he. my god wat is het hier donker??? IS HIER IEMAND???? Volgens mij is hier tijden geen mens geweest. Even zoeken naar het lichtknopje hoor. Ja he he. Ja dat dacht ik wel, het is hier zo donker en stil!!!! Alleen de kakelkippen zijn nog in de lucht weliswaar opgehokt??? :)wel...........en wat zie ik, nog steeds dezelfde pagina???;(
    Is ons Allie aan het hosen of ... lieve allemaal volgens mij zijn ze hartstikke druk met alle ontwikkelingen in hun land. Het is mie woat!
    Zeg Lin die ijscoupe van je laat hem niet smelten want dan hebben ze nog meer wateroverlast?!;)
    Lieve Allie en Martijn hoe is het daar met jullie. Kunnen jullie je hoofd nog een beetje boven water houden???? ;)
    Onze voorraad M&M en cola en "coupe ijs" is deze week onaangeroerd!
    Wij vinden het verschrikkelijk wat er in jullie landje allemaal gebeurd. Het is geen leuke afsluiting van jullie avontuur geloof ik. In ieder geval sterkte! MAAR WAAR BLIJFT HET BELOOFDE VERHAAL???? Uit frustraties eet ik perongeluk mijn wituitgeslagen M&M op.
    Shit ik moet voor het weekend wel efkes nieuwe halen, .. je weet maar nooit???!!! ;)
    Lieve guys, fijn weekend.
    een tip voor Zwoeligwatje nr.: 2 haal niet te veel ijs meer in huis??;)
    En hou je taai, ons wachten wordt vast beloond, denk je niet????:)
    Jodelohitie

  • 26 Augustus 2005 - 11:24

    Allie:

    Verveelt dit lange verhaal nu al weer kakelkippen??heb nog even geduld volgende week zal er beslist een verhaal staan over het Frequency festival en dit weekend! Dit weekend ga ik andermaal naar Graz! Alleen dit keer volgende keer meer dus!! En kakelkip 2 beterschap!!
    gr. allie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

11 April 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: