Donauinselfestival Wenen 25 juni 2005 - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu Donauinselfestival Wenen 25 juni 2005 - Reisverslag uit Mürzzuschlag, Oostenrijk van Allard Dijkstra - WaarBenJij.nu

Donauinselfestival Wenen 25 juni 2005

Door: Allie

Blijf op de hoogte en volg Allard

27 Juni 2005 | Oostenrijk, Mürzzuschlag

Donauinselfestival Wenen 25 juni 2005,

Het zou goed weer worden en er is het hele weekend het Donauinselfestival in Wenen dus Martijn en ik dachten,…hmmm muziek, wij zijn erbij! Het weer was inderdaad goed mijn god wat was het HEETTT!!! Maar ja dat deed niets af aan de goede muziek, het waren voornamelijk allemaal Oostenrijkse bandjes en met ongeveer 22 podia’s was er voor ieder wat wils. Wij waren uiteraard geïnteresseerd in de alternatieverre gitaar bandjes, maar voor we wisten bij welk podium we zijn moesten, kwam Martijn erachter zijn portemonnee kwijt te zijn!! Oops en wat nu,… dus eerst alles terug gelopen en overal gekeken waar we langs zijn geweest, ….nix:S. Hij zal toch niet in de trein blijven liggen??:S:S Nou ja toch maar even geprobeerd,… dus wij weer terug naar het station. Gevonden voorwerpen?? Ja die zijn vandaag en morgen gesloten die gaan Maandag pas weer open,…. Hmmm dat was irritant, we waren niet tevreden met dit antwoord en gingen ff verder kijken. Uiteindelijk kwamen we bij enige treinmonteurs, we vroegen of hun misschien iets meer wisten,… “Hoeveel geld zit erin”, was de ietwat merkwaardige eerste vraag van een van de monteurs. Na enige aarzeling vertelde Martijn het ze en ze gaven ons hoop dat bij de “fahrchef” misschien de portemonnee lag… Hmmm nou we kunnen het proberen nou na veel verkeerde deuren, kwamen we eindelijk bij de “fahrchef”uit. Die heel cooltjes en ietwat gestoord in zijn bezigheden (tv kijken) reageerde op onze vraag of hij misschien Martijns portemonnee had. Op zijn gemakkie slofte hij, met zijn gezicht gericht op een schijnbaar belangrijk tv programma, naar een stoffig bureau. Vanonder dit bureau toverde hij met een soepele handbeweging een zwarte lederen portemonnee te voorschijn die een lach op Martijns gezicht toverde. (hahah hoe ist mogelijk heh) Of hij even snel kon tekenen voor ontvangst zodat hij verder kon kijken waarschijnlijk. Daarmee was de zaak afgedaan en kon onze dag toch echt beginnen op naar de muziek. Bij ons podium aangekomen was het bandje voor wie ik in eerste instantie gekomen was al aan het spelen. Het was Velojet, een kwartet van 2 jongens en 2 meisjes die catchy rocksongs spelen. Zeker in de gaten houden deze band. Vervolgens zijn we wat eten gaan halen om terug te komen bij funkalicious, ook een lekkere band die een beetje aanhoorde als red hot chili peppers, maar dan paar niveautjes lager en iets harder. Daarna kwam Silicone Pumpgun, dit was een trio; zangeres + bassist + pc, ze speelden electronic muziek. Best apart maar het kon ons niet echt bekoren. Toen kwam Robocop kraut, een leuke band uit Nuerenberg, Duitsland die ik toevallig diezelfde morgen op Mtv had gezien en was redelijk onder de indruk. Ook live waren ze erg leuk het was een erg hoog Franz Ferdinand gehalte voor als iemand dat wat zegt. Lekkere muziek dus. Helaas werd het toen al tijd we zijn toen rustig terug gelopen, en zijn nog even blijven kijken bij: Jezus Christ smokes holy gasoline, dit was een beetje No doubt meeting guano apes, best grappig. Daarna was het echt tijd te gaan we wilden niet als vorige keer de trein missen. Al met al was het een zeer leuke dag veel gedaan, veel gezien, veel meegemaakt en leuke sfeer.

Groetjes,

Allie

  • 27 Juni 2005 - 16:46

    Toto:

    ha ha wat kun je veel meemaken op zo'n dag zeg! Gelukkig alles goed afgelopen!!Alhoewel wel natuurlijk een jengelende oorsuizing aan overgehouden??? Dat kan gewoon niet anders. 22 verschillende soorten muziek door elkaar?? my god dat kan niet gezond zijn. Dan stuiten de oren toch van je kop af??? Zijn daar ook CD-tjes van????? hou me vast...... Dit kan ik allemal niet verwerken. Jodelohitie!!!!! Koekje erbij??????

  • 29 Juni 2005 - 18:21

    Tommy:

    heeee ouwe milkaplayer,

    muziek in oosterijk?? ik dacht da ze daar alleen maar marsmuziek kende of hoempahoempamuziek.........ik heb het idee dat jij hierachter zit en probeert het land beschaafder te maken????

    nouja, hier gaat alles zijn gangtje, vrijdag mijn afstudeerpresentatie. ik laat je wel weten hoe het is gegaan.

    have fun daaro

    laters

  • 30 Juni 2005 - 13:37

    Linnie:

    zeg allie, wat doe je nu eigenlijk aan naar zo'n festival??lederhosen en zo'n raar hoedje op met zo'n pluimpje die er uit steekt?? :P:P maak daar ook s een foto van...die natuurplaatjes zijn erg mooi, maar we willen hier ook wel wat te lachen hebben ;)

  • 30 Juni 2005 - 15:36

    Allie:

    HAHAH uiteraard maak ik daar geen foto's, linnie. Het is algemeen bekent dat iedereen die in Oostenrijk woont en werk een lederhosen dragen moet!! Maar er fotos van te maken en die ook nog eens publiceren gaat me toch echt te ver!!

  • 30 Juni 2005 - 19:28

    Toto:

    Hebben jullie allie weleens gezien in een hawai outfit???!!! Dat is lachen daar kan geen lederhozen tegenop of dat een trend gaat worden in Oostenrijk. Zeker is wel er gaan mensen van op de vlucht! Dus het is maar wat je wil. Ik hoop alleen niet dat hij in het openbaar gitaar gaat spelen (allie is soms wat overmoedig) want dat is denk ik nog niet, dat wat je verwacht. Dat moet nog efkes wachten heeeee. Koekje erbij? Hee ouwe edelweis hoe gaat ie? Bin ie al woat smolten door de warmte? Wie wel. Het regent hier momenteel! Nou jodolohitie!

  • 01 Juli 2005 - 14:36

    Linnie:

    hawaii outfit...hmm daar wil ik toch maar niet aan denken...zit niet op nachtmerries ofzo te wachten! Ieeuuww zie je eerst allie in lederhosen...en dan allie in hawaii shirt en broek...en dan vermenigvuldigen ze zich en zie je ze overal...kun je er niet meer van los komen...en dan begint er een te zingen en een ander gitaar te spelen...en weer een te fluiten...AAAH...nee laat de foto's idd maar zitten!!!;)

  • 04 Juli 2005 - 12:55

    Allie:

    Waarschijnlijk komt morgen het nieuwe verhaal van afgelopen weekend!!+ fotos excuses voor t ongemak;)

  • 04 Juli 2005 - 20:13

    Toto:

    excuses excuses, wat nou man, je hebt beloofd elke week een nieuw verhaal. Dit is wel erg makkelijk.Ik stel mij helemaal in op een smeuig verhaalke en dan doe je mij en de kiekers dit an!! Een man een man een woord een woord. En morgen verwacht ik een knaller en mooie foto's van coca cola light break typetjes. Lynie en ik willen ook wel eens wat zien van die mooie oostenrijkse kerelkes met lederhosen waar veel overgesproken wordt, maar wij nog steeds niet te zien krijgen. Volgens mie bint die kerelkes er ok nicht. Tenzij tegendeel bewezen is natuurlijk. Dus allie maak je "borst" maar nat. Wie willen kerelkes zien in outfit. ha ha De juiste wel te verstaan.Met mooie kuiten en veren op hun hoed. Doe je best wij laten ons verrassen.
    Ik ben benieuwd ik kan niet slapen van de spanning.
    Jodelohitie!!!!
    Morgen it's the big day yeah!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Allard
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6935

Voorgaande reizen:

11 April 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: